Nieuwe boeken in december (Sinterklaas)

Nieuwe boeken

De vijf nieuwe boeken die ik rond Sinterklaas heb gekregen of gekocht. 🙂 (Oeps beetje aan de late kant, maar beter laat dan nooit..)

Van links naar rechts.

1. ‘Wild’ van Cheryl Strayed

Naar dit boek ben ik echt super benieuwd! Dit boek gaat over het verhaal van een jonge vrouw die op het dieptepunt van haar leven een 1700 kilometer lange solo-hike maakt.  Strayed gaat alleen op weg, zonder ervaring en met een veel te zware rugzak. Ze doet hier drie maanden over en beleeft van alles. Van beren tot totale eenzaamheid.

Dit boek lijkt me zo interessant, omdat het een bibliografie is en alles dus echt gebeurd is. Het lijkt me zo knap als je eentje 1700 kilometer kan afleggen . Hier moet je wel sterker uitkomen, dan dat je ooit zal kunnen worden zonder de tocht. Dit wordt dus absoluut het volgende boek dat ik ga lezen (nadat de boeken, die ik nu aan het lezen ben uit zijn)

2. ‘De kersenoogst’ van Lucy Sanna

Dit boek had ik op mijn verlanglijstje gezet en van Sinterklaas gekregen. Alleen ik had mijn lijstje even snel gemaakt, voordat we lootjes gingen trekken. Dus dit boek ken ik eigenlijk niet en ik heb dus ook geen idee wat ik moet verwachten. Het boek had het geluk dat het boven aan op de Bruna site stond. Toen ik de achterkant had gelezen vond ik het verhaal best interessant, maar een verhaal met al een klein beetje geschiedenis vind ik al snel leuk, dus dat zegt niet zo veel. Ik ga binnenkort maar eens met dit boek beginnen.

3. ‘Duizend schitterende zonnen’ van Khaled Hosseini

Dit boek heb ik eigenlijk bij toeval gevonden. Ik ging cadeautjes shoppen voor een verjaardag en vond toen bij de Kruidvat afgeprijsde boeken. Die kan je niet laten liggen toch? Toen heb ik dit boek gekocht voor €5,-. De schrijver kende ik al van het boek ‘De vliegeraar’. Deze heeft mijn moeder al in de kast liggen. 

In dit boek wil ik ook snel gaan beginnen.
4. ‘Bedrieglijk’ van Emily Barr

Dit boek heb ik ook meteen bij de Kruidvat gehaald, voor €4,-. Ik ken zowel het boek, als de schrijfster niet. De achterflap verteld toch een leuk verhaal en daarom heb ik dit boek ook meegenomen. Alleen zal deze toch even moeten wachten, todat de ik de andere boeken heb uitgelezen.

5. ‘Het negende meisje’ van Tami Hoag

Van Sinterklaas (mijn oma) heb ik ook nog dit boek gekregen. Ook hierbij ken ik zowel de schrijfster, als het boek niet. Toch blijft een thriller tussendoor altijd wel leuk. Net zoals het boek hiervoor, wordt ook dit boek op de wachtlijst gezet.

Hebben jullie nog nieuwe boeken gekregen of gekocht? Zat hier een echte aanrader tussen?? Laat het hieronder weten!

Xx San.

Plaats een reactie